Θεατρογραφικά έτος 1944 - Μέρος Β΄
περιοδικό «Το Θέατρο»
Μιράντα
Χριστόφορος Νέζερ
Θάνος Κωτσόπουλος
Λάμπρος Κωνσταντάρας
Γιάννης Αποστολίδης
Άγγελος Μαυρόπουλος
Ζωή Ρίζου
Καίτη Ντιριντάουα
Ντέντη Φιλοσόφου
Ναυσικά Γαλανού-Βουτυρά
Ευάγγελος Μαγκλιβέρας
Μαίρη Παπαδοπούλου
Μαίρη Καλογεροπούλου (Μαρία Κάλας)
Μιχάλης Κορώνης
Πέτρος Επιτροπάκης
Έλλη Κανδυλάκη
Φωφώ Χαρμπή
Ηώς Παλαιολόγου
Ζωϊτσα Κουρούκλη (Ζωή Κουρούκλη)
Κώστας Μουσούρης
Ορέστης Μακρής
Απόστολος Αβδής
Κυριάκος Μαυρέας
Μαρίκα Νέζερ
Τζέννη Αρσένη
Σοφία Φωτιάδη
Δώρα Νούσσα
Θεάματα
Θεατρογραφικά
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
Μιράντα
άρθρο για τη Μιράντα
Χριστόφορος Νέζερ
άρθρο για το Χριστόφορο Νέζερ
Θάνος Κωτσόπουλος
άρθρο για τον Θάνο Κωτσόπουλο
Λάμπρος Κωνσταντάρας
Γιάννης Αποστολίδης
άρθρο για το Γιάννη Αποστολίδη
Άγγελος Μαυρόπουλος
άρθρο για τον Άγγελο Μαυρόπουλο
Νίκος Λάσκαρης
Δ. Ματσούκης
Σ. Βαλτετσιώτης
ανάγνωση θεατρικού έργου 1940
Γ. Βιτάλης (μαέστρος)
«Αγαπητικός της Βοσκοπούλας»
Ραδιοφωνικός Σταθμός 1940
Ζωή Ρίζου
Καίτη Ντιριντάουα
άρθρο για την Καίτη Ντιριντάουα
Ντέντη Φιλοσόφου, χορεύτρια
άρθρο για τη Ντέντη Φιλοσόφου
Γιώργος Ανεμογιάννης, σκηνογράφος
πηγή: περ. «Το Θέατρο»
Αθήναι
(δντής: Δ. Παπαδόπουλος – Σπύρος
Τριανταφύλλου)
Έτος Α΄, αριθ. φύλλου 5, 21 Ιουνίου
1944
Ναυσικά Γαλανού-Βουτυρά
(Εθνική Λυρική Σκηνή)
άρθρο για τη Ναυσικά Γαλανού-Βουτυρά
Ευάγγελος Μαγκλιβέρας
Μαίρη Παπαδοπούλου
Μαίρη Καλογεροπούλου (Μαρία Κάλας)
( Εθνική Λυρική Σκηνή )
« Ένα φωτεινό αστέρι στο στερέωμα της Λυρικής
Σκηνής.
Με τον πρώτο επίσημο ρόλο που έπαιξε στην «Τόσκα» επιβλήθηκε
στο μελοδραματικό κόσμο.
Η τεράστια της επιτυχία «Στον κάμπο» του ντ’ Αλμπέρ που γι’
αυτήν μίλησαν και έγραψαν, ως και ξένα περιοδικά και εφημερίδες τη βάζουν
οριστικά στη θέσι των πρώτων στελεχών της Λυρικής Σκηνής. »
Μιχάλης Κορώνης, τενόρος
Πέτρος Επιτροπάκης
Έλλη Κανδυλάκη
άρθρο για την Έλλη Κανδυλάκη
Φωφώ Χαρμπή
άρθρο για τη Φωφώ Χαρμπή
Ηώς Παλαιολόγου
η μικρούλα Ζωϊτσα Κουρούκλη
(η μετέπειτα Ζωή Κουρούκλη)
Λέσσιγκ «Αιμιλία Γκαλόττι»
Εθνικόν Θέατρον
Θερινόν θέατρον Πλατείας Κλαυθμώνος
Παντελής Χορν, «Το Μελτεμάκι»
Ηθογραφική κωμωδία σε 3 πράξεις
Θέατρον Λυρικόν
Θίασος Βάσως Μανωλίδου – Γιώργου
Παππά
Σύμπραξις: Αντώνης Γιαννίδης
Σκηνοθεσία: Τάκης Μουζενίδης
Σκηνογραφίες: Φαίδων Μολφέσης
Σκηνογραφίες: Στάθης
Παπαβασιλόπουλος
Οι ηθοποιοί της παράστασης:
Γιώργος Παππάς
Τιτίκα Νικηφοράκη
Βάσω Μανωλίδου
Αντώνης Γιαννίδης
Γοργώ Λούη
Τζόλυ Γαρμπή
( η πρώτη διδασκαλία στα 1927 στον
«Απόλλωνα»)
«Καθένας με τη λόξα του»
Θέατρον Κοτοπούλη
Πρώτη: Παρασκευή, 7 Ιουλίου 1944
«Μικρή περιπέτεια»
Θέατρον Κοτοπούλη
Βασίλης Λογοθετίδης
Άννα Καλουτά
Μαρία Καλουτά
Χρήστος Τσαγανέας
Ελένη Χαλκούση
Τάκης Γαλανός
Α. Βλαχόπουλος
Δημήτρης Μυράτ
Μαρσέλ Πανιόν, «Μάριος»
Θερινόν θέατρον Κώστα Μουσούρη
Θίασος
Μιράντας – Κώστα Μουσούρη – Χριστόφορου
Νέζερ
Δημήτρης Ευαγγελίδης «Φρενοκομείο
του γάμου»
Μουσική κωμωδία
Θέατρον Μακέδο
Θίασος Γιάννη Στυλιανόπουλου
Μουσική: Μενέλαος Θεοφανίδης
Σκηνογραφίες: Μελέτης Γκοργκάκης
Αλέκος Λιδωρίκης «Δέκα καρδιές
χτυπούν»
Μουσική κωμωδία
Θέατρον Παρκ
Μουσική: Κώστας Γιαννίδης
πηγή: περ. «Το Θέατρο»
Αθήναι
(δντής: Δ. Παπαδόπουλος – Σπύρος
Τριανταφύλλου)
Έτος Α΄, αριθ. φύλλου 6, 6 Ιουλίου
1944
Κώστας Μουσούρης
άρθρο για τον Κώστα Μουσούρη
Μιράντα – Νίκος Ροζάν
Ίψεν, «Σπίτι της κούκλας»
Εθνικό Θέατρο
Κατερίνα – Αιμίλιος Βεάκης
Βικτωρέν Σαρδού, «Η κυρία δε με μέλει»
Κατερίνα
Βικτωρέν Σαρδού «Η κυρία δε με
μέλει»
Θάνος Κωτσόπουλος
Βικτωρέν Σαρντού και Εμίλ Μορώ
Ορέστης Μακρής
Απόστολος Αβδής
Κυριάκος Μαυρέας
Μαρίκα Νέζερ
άρθρο για τη Μαρίκα Νέζερ
Τζέννη Αρσένη
άρθρο για τη Τζέννη Αρσένη
Σοφία Φωτιάδη
άρθρο για τη Σοφία Φωτιάδη
Δώρα Νούσσα
άρθρο για τη Δώρα Νούσσα
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 1943-1944
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
από το άρθρο του Γ.Ε. Καράγιωργα
« Η συναυλία των
τελειοφοίτων του Εθνικού μας Ωδεία. Εντυπώσεις κι’ αποτελέσματα»
Αννούλα Βλυσσίδου
Φ. Καραμαλέγκου
Λιλίκα Βενοπούλου
Νιόβη Σακελλαρίου
Άγγελος Τερζάκης, «Το μεγάλο
παιχνίδι»
Σκηνοθεσία: Πέλος Κατσέλης
Σκηνογραφία: Κλεόβουλος Κλώνης
Ενδυμασίαι: Αντώνης Φωκάς
Εθνικόν Θέατρον
Θερινόν θέατρον Πλατείας Κλαυθμώνος
« Κυρία… σας αγαπώ »
Θέατρον Κατερίνας
Θίασος Κατερίνας
Σύμπραξις Αιμιλίου Βεάκη
Δημήτρης Ευαγγελίδης, «Φρενοκομείο
του γάμου»
Μουσική κωμωδία
Μουσική: Μενέλαος Θεοφανίδης
Θέατρο Μακέδο
Γιάννης Στυλιανόπουλος
Καίτη Βερώνη
Έλλη Κανδηλάκη
Λιάνα Βιτσώρη
Δ. Θάνος
Αλ. Αναστασιάδης
Νανά Παπαδοπούλου
Γ. Παπαγιαννίδης
Η
μουσική κωμωδία του Δημήτρη Ευαγγελίδη «Φρενοκομείο του γάμου», σε μουσική Μενέλαου
Θεοφανίδη, παραστάθηκε στην Αθήνα, την θερινή θεατρική περίοδο, (πρεμιέρα:
Σάββατο 8 Ιουλίου 1944), στο θέατρο Μακέδο [οδός Θεμιστοκλέους], από το θίασο
Ι. Στυλιανόπουλου, με σύμπραξιν της Καίτης Βερώνη και του τενόρου κ. Δ. Θάνου.
Σκηνογραφίαι: Μελέτιος
Γκοργκάκης.
πηγή a.: εφημ.
«Καλλιτεχνικός Κόσμος», Αθήναι, Έτος Α΄, Περίοδος Β΄, αριθ. φύλλου 26, Δευτέρα
10 Ιουλίου 1944.
Γιώργος Ασημακόπουλος
Βασίλης Σπυρόπουλος
Παναγιώτης Παπαδούκας
« Γελάτε ελεύθερα ! »
Επιθεώρηση
Θέατρο Περροκέ
Η επιθεώρηση «Γελάτε
Ελεύθερα» των Γιώργου Ασημακόπουλου, Βασίλη Σπυρόπουλου, Παναγιώτη Παπαδούκα
παραστάθηκε την θεατρική περίοδο τον Ιούλιο του 1944 - αντικατέστησε την
επιθεώρηση «Η Ελλάδα μας» – στην Αθήνα, στο θέατρον Περοκέ [Οδυσσέως 2, πλατεία
Καραϊσκάκη (Μεταξουργείο)] από τον θίασο Κυριάκου Μαυρέα - Βασίλη Αυλωνίτη - Σταύρου
Ιατρίδη (σύμπραξις Τζέννης Αρσένη)
σε μουσική Θόδωρου Παπαδόπουλου,
τραγούδι: Κούλα Νικολαϊδου,
ορχήστρα: Θ. Παπαδόπουλου,
κομπέρ: Άγγελος Μαυρόπουλος,
σκηνικά: Γιώτης Στεφανίδης,
χοροί:
Έλενα Κανόνη,
Αλμπαρέζ,
Άννυ Φραγκούλη,
Γ. Κουμαριώτης.
Η διανομή:
ΠΡΑΞΙΣ Α’:
/ - 1. «Έναρξις»:
Ο κομπέρ Άγγελος Μαυρόπουλος.
/ - 2. «Αθλητική Οικογένεια»:
Γεωργία Βασιλειάδου,
Α. Ντενόγια,
Πόπη Σταύρου,
Νανά Γκάτση,
Άγγελος Μαυρόπουλος,
Τάκης Χατζηχρήστος,
Ν. Φραντζής,
/ - 3. «Απ’ το 40 ως το 44»:
Ζαφειρίνη Γκιουζέππε
/
- 4. «Έρχεται το Χαλλάρεν!»:
Καίτη Ντιριντάουα,
Κυριάκος Μαυρέας,
Σταύρος Ιατρίδης.
/ - 5. «Χωρίς αγάπη» (Τριφωνία):
Α. Ντενόγια
Νανά Γκάτση
Ραφαήλ Ντενόγιας (τενόρος).
/ - 6. «Σκίτσα απ’ τη ζωή»:
Μαρίκα Νέζερ
/ - 7. «Αθάνατη Πατρίδα»:
Τζέννη Αρσένη,
/ - 8. «Νησιώτικες Εικόνες»:
Ελ. Κανόνη,
Άννυ Φραγκούλη,
Αλμπαρέζ.
/ - 9. «Ώρα 11 παρά 10»:
Άγγελος Μαυρόπουλος
/ - 10. «Κάτω η Ακιψαναρία»:
Κυριάκος Μαυρέας,
Α. Ντενόγια,
Ζαφειρίνη Γκιουζέππε,
Νανά Γκάτση,
Πόπη Σταύρου.
/ - 11. «Η Λατέρνα»:
Καίτη Ντιριντάουα,
Βασίλης Αυλωνίτης.
/ - 12. «Νοσταλγώ ένα ξενύχτι», «Έλα-Έλα»
(Ρωμάντσες):
Κούλα Νικολαϊδου.
/ - 13. «Ένα γλυκό όνειρο» -
Φινάλε:
Όλος ο Θίασος.
ΠΡΑΞΙΣ Β’:
/ - 14. «Πόλεμος στη Χαβάη»:
Καίτη Ντιριντάουα,
Ραφαήλ Ντενόγιας,
Γ. Κουμαριώτης,
Τάκης Χατζηχρήστος.
/ - 15. «Η Ιστορία όλα τα λέει!»:
Μαρίκα Νέζερ,
Σταύρος Ιατρίδης,
Ε. Σάκενας (:Ευάγγελος Σάκαινας).
/ - 16. «Ένα χωρισμένο αντρόγυνο»:
Κούλα Νικολαϊδου,
Ραφαήλ Ντενόγιας,
Τάκης Χατζηχρήστος
και ο μικρός Ναπολέων.
Αλέκος Λιδωρίκης «Δέκα καρδιές
χτυπούν»
Μουσική κωμωδία
Θέατρον Παρκ
Μουσική: Κώστας Γιαννίδης
Η μουσική κωμωδία του Αλέκου Λιδωρίκη «Δέκα
καρδιές χτυπούν», σε μουσική Κώστα Γιαννίδη, σκηνικά Γιώργου Ανεμογιάννη,
παραστάθηκε στην Αθήνα, τη θερινή θεατρική περίοδο του 1944, (πρεμιέρα:
Τετάρτη, 6 Ιουλίου 1944), στο θέατρο Παρκ, από τον θίασο Μάνου Φιλιππίδη.
/ - Κριτική για την παράσταση από την εφ. «Καλλιτεχνικός
Κόσμος», έτος Α’, αριθ. 26, Δευτέρα 10 Ιουλίου 1944, στήλη: Γράμματα-Τέχνη-Ζωή,
(σελ. 2), κριτικός/συντάκτης: Απόστολος Ν. Μαγγανάρης: :
{ « ΠΑΡΚ: «ΔΕΚΑ ΚΑΡΔΙΕΣ ΧΤΥΠΟΥΝ»,
« Ο ξεπεσμένος επιχειρηματίας Κωστής
Μπολάνης (Μάνος Φιλιππίδης), που . . .
συγγραφική αδεία συντηρεί μέσα στ' αρχοντικό του 4 παιδιά ζευγαρωμένα,
τις κόρες του Ζιζή (Κορνηλία Βλαχοπούλου) καί Λίλιαν (Άννα Ραφτοπούλου), με
τους άνδρες τους Γιώργο Ζαρκάδη (Γιώργος Γαβριηλίδης) και Στέφανο Μαγκλή (Νίκος
Παρασκευάς), τους γυιούς του Άρη (Κώστας
Μανιατάκης) και Τέντη (Νίκος Θηβαίος), τη γυναίκα του πρώτου Έφη (Λέλα
Σκορδούλη) ως και την... αρραβωνιαστικιά του δευτέρου Καίτη Περίδη (Διον.
Κουμαριανού), δέχεται την επίσκεψη της αγοράστριας του σπιτιού του Έλσας
Δροσινού (Νανά Σκιαδά), η οποία στο σντίκρυσμα της καταστροφής που πρόκειται νσ
φέρη μρ την έξωση της οικογενείας από την πατρική στέγη, συγκινεΐται και δέχεται
να συγκατοικήση μ' όλο εκείνο το κοπάδι μέχρι πέρατος τουλάχιστον του πολέμου.
Εγκαθίσταται λοιπόν κι’ η Έλσα [:Νανά
Σκιαδά] —η πλούσια, η νέα, η εξαντρίκ
και ωραία— σ’ ένα διαμέρισμα του πολυκάμαρου κονακιοΰ, σωστός εφιάλτης για
τις ζηλιάρες τέσσερις θηλυκές πυργοδέσποινες καί τεράστιος πειρασμός για τον
άρρενα πληθυσμό του ακινήτου.
Και τότε, όπως ήταν φυσικό, την ερωτεύονται
κεραυνοβόλως και με έξαλλον τρόπο και οι πέντε μαζί άνδρες, οι οποίοι σε
ευάριθμα ευχάριστα επεισόδια την κορτάρουν και την πολιορκούν.
Το τέλος αυτού του πενταπλόκαμου ερωτικού
ειδυλλίου, κατά την εξέλιξη του οποίου . . . δέκα καρδιές χτυπούν, οι μισές από
αγωνία κι’ οι άλλες μισές από φλογερό πάθος, δίνεται με την προτίμηση που
εκφράζει η ηρωίς Έλσα στον πάτερ-φαμίλια, πού τον παντρεύεται κιόλας, για να
ζήσουν όλοι καλά κι’ εμείς καλύτερα . . .
Αυτή με χοντρές γραμμές είναι η υπόθεση
της μουσικής κωμωδίας «Δέκα καρδιές χτυπούν» πού παίζεται με επιτυχία από τό
θίασο Μάνου Φιλιππίδη.
Μια υπόθεση απλή, πού ωστόσο παρέχει το
έδαφος τόσο στο συγγραφέα του έργου, το συμπαθέστατο Αλέκο Λιδωρίκη. όσο και
στα κυριώτερα στελέχη του διαλεχτού συγκροτήματος του «Πάρκ» να δημιουργήσουν
σειρά ολόκληρη από δροσερές σκηνές και να ζωντανέψουν αδρούς και άριστα
χαρακτηρισμένους τύπους, αλλά και στον μουσικοσυνθέτη Κώστα Γιαννίδη να
επιδείξη νέα λαχταριστά προϊόντα της εγνωσμένης δεξιοτεχνίας του.
Θάταν ίσως πολύ πιό αποδοτική η απλότης
ακριβώς αυτή της υποθέσεως αν το έργο παιζόταν με την αρχική μορφή που του είχε
δώσει ο συγγραφεύς του έχοντας υπόψει του μια περιστροφική σκηνή σαν του Ρέξ,
για να εκπλήξουν το κοινόν οι κάπου 17 τόσες εικόνες του σε ντεκόρ του
δαιμονίου σκηνογράφου Γιώργου Ανεμογιάννη, αλλά και με τη σημερνή σύμπτυξη πού
υπέστησαν οι «Δέκα καρδιές» έχουν διατηρήσει τη σφραγίδα του χαριτωμένου
σκηνικού παιχνιδιού.
(Κριτικός: Απ. Ν. Μ. [= Απόστολος Ν.
Μαγγανάρης]). }
πηγή: περ. «Το Θέατρο»
Αθήναι
(δντής: Δ. Παπαδόπουλος – Σπύρος
Τριανταφύλλου)
Έτος Α΄, αριθ. φύλλου 7, 21 Ιουλίου
1944
ΕΛΕΥΘΕΡΟΓΡΑΦΟΣ
[ ανάρτηση 25 Μαϊου 2023 :
" Θεατρογραφικά έτος 1944 – Μέρος Β΄ "
περ. «Το Θέατρο»
Θεάματα
Θεατρογραφικά
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου