Ingrid
Thulin
Cinemonde magazine
1967
Συνέντευξη
γυρίσματα από την ταινία
“A
Devil Under the Pillow”
(
Un Diablo bajo la almohada )
Gallery of Stars
Καλλονές
Κινηματογραφικά
Ingrid
Thulin
Εισαγωγή - Περίληψη του
άρθρου:
Στη ζεστή ατμόσφαιρα της Costa Brava, η ταινία «Ο Διάβολος Κάτω από το Μαξιλάρι»
[Α Devil Under the Pillow / Un Diablo bajo la almohada] (1967) του Ισπανού σκηνοθέτη José M. Forqué αναδεικνύει μια σπινθηροβόλα χημεία ανάμεσα στον γοητευτικό Μωρίς Ρονέ (Maurice Ronet) και τη Σκανδιναβή θεά Ίνγκριντ Θούλιν
(Ingrid Thulin).
Μια ερωτική κωμωδία με σκοτεινές
νότες, η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν ζηλιάρη σύζυγο (Γκαμπριέλε Φερτζέτι)
που προσλαμβάνει τον φίλο του (Ρονέ) για να δοκιμάσει την πίστη της γυναίκας
του (Θούλιν) — με αποτέλεσμα μια σατιρική ανατροπή που θυμίζει Μπωμαρσαί.
Με έξυπνο διάλογο, ηλιοβασιλέματα, και ένα
διεθνές επιτελείο ηθοποιών [:καστ] (συμπεριλαμβανομένης της σέξι Ισπανίδας Amparo
Soler Leal), η ταινία συνδυάζει λατινικό πάθος και βόρεια ψυχρότητα,
προκαλώντας και διασκεδάζοντας παράλληλα.
Η συνέντευξη του Cinemonde αποκαλύπτει τις αντιφάσεις της Thulin: μια πρωτοπόρος ηθοποιός που
προκαλεί με τολμηρές ερμηνείες [«Silence»] («Νυχτερινά Παιχνίδια»), αλλά
και μια «σώφρων σύζυγος» που λατρεύει την ηρεμία του σπιτιού της.
Ο Ρονέ, από την πλευρά του, εκφράζει την
αγάπη του για την Ισπανία και το θάρρος του να διαλέγει ρόλους που «τους
νιώθει». Μια χρονιά σημαδεμένη από βραβεία (Κρατικό Βραβείο Α' Ανδρικού Ρόλου
για τον Ρονέ) και σκάνδαλα, η ταινία — όπως και οι δημιουργοί της — παίζει με τα
ταμπού, αφήνοντας το κοινό να αναρωτηθεί: Πού τελειώνει η πίστη και αρχίζει η
ελευθερία;
μεταφρασμένο ελληνικό κείμενο
(το πρωτότυπο στα γαλλικά):
Cinemonde περιοδικό, 1967
Καυτές στιγμές για την Ingrid Thulin και τον Maurice Ronet (Μωρίς Ρονέ) στην Ισπανία...
Μέρος 1
«Πώς να μην
περιέχει καυτές στιγμές η ταινία "Ο Διάβολος κάτω από το Μαξιλάρι"
που γυρίζω υπό τη σκηνοθεσία του Χοσέ Μ. Φορκέ;», μου είπε ο παθιασμένος (και τόσο
εκπληκτικός ηθοποιός) Μωρίς Ρονέ. «"El Diablo bajo la almohada" –
αυτές οι λέξεις τραγουδούνται σε μια γλώσσα που λατρεύω, αυτή της δεύτερης
πατρίδας μου, και, φυσικά, κρύβουν μια μεγάλη αίσθηση σχεδόν υποκειμενικής αισθησιακότητας.»
Στην Costa Brava,
με ακόμη καλοκαιρινό καιρό, μπροστά σε νερά γαλάζια και χρυσά, ο Φορκέ
δημιουργεί τον «Διάβολό» του.
Αλλά αν ο Ρονέ, που σκηνοθέτησε στην Ισπανία την ταινία του «Ο Κλέφτης του
Tibidabo», μπορεί να πει πως είναι Ισπανός στην καρδιά και από υιοθεσία – «μιλάει
τη γλώσσα σαν κι εμένα!» –, το υπόλοιπο καστ είναι πολύ διεθνές.
Η Ingrid Thulin, η όμορφη Σκανδιναβή ηθοποιός του «Η Σιωπή» [:«Silence»] και του «Ο Πόλεμος τελείωσε» [:«La
Guerre est
finie»],
η αγαπημένη ερμηνεύτρια
του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, είναι η ηρωίδα.
Εκεί βρίσκεται και ο Γκαμπριέλε Φερτζέτι [: Gabrielle Ferzetti] με τη λατινική του γοητεία, ενώ η Αμπάρο Σολέρ
Λεάλ [:Amparo
Soler
Leal] προσδίδει
μια ιβηρική και ηδονιστική νότα στο σύνολο.
«Μην νομίζετε όμως», μου είπε ο Ρονέ, «ότι αυτός ο
Διάβολος είναι θλιμμένος. Ζει πολύ διασκεδαστικές στιγμές.
Ένας πολύ ζηλιάρης σύζυγος (ο Φερτζέτι)
θέλει να αποδείξει στη γυναίκα του (την Ινγκριντ) ότι μπορεί να αποπλανηθεί.
Αναθέτει το ρόλο του αποπλανητή, έτοιμος να
υποφέρει χίλιους θανάτους, σε έναν playboy που είναι φίλος του: εμένα!
Τελικά, ο ζηλιάρης θα τιμωρηθεί, και στην
πλοκή με τις ανατροπές εμφανίζεται μια πανέξυπη υπηρέτρια, η οποία δεν είναι
άλλη από την Αμπάρο.
Η υπερβολική εμπιστοσύνη του συζύγου,
πεπεισμένου ότι δεν μπορεί να προδοθεί, τελικά γυρίζει εναντίον του. Θυμίζει
τον Φίγκαρο, τον Μπωμαρσαί!»
Ο Μωρίς Ρονέ (που
θα συνέχιζε αμέσως μετά, στο Παρίσι, με «Τα πουλιά πεθαίνουν στο Περού» [:«Les
oiseaux
meurent
au
Pérou»], την πρώτη ταινία του Ρομέν Γκαρί)
κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού της χρονιάς στο Φεστιβάλ του Σαν
Σεμπαστιάν.
Τον κυνηγούν στην
παραλία οι κυνηγοί και οι συλλέκτριες αυτογράφων. Θα κάνω μια αδιακρισία αν
αποκαλύψω ότι μια πολύ όμορφη Παριζιάνα, με το όνομα Μπέτι, τον συνοδεύει εδώ;
Μέρος 2
— Μωρίς, του λέω, δουλεύεις πολύ, δουλεύεις
ατέρμονα! Δέχεσαι δηλαδή όλους τους ρόλους που σου προσφέρουν;
— Όχι βέβαια! Απορρίπτω σωρούς σεναρίων. Ένας χαρακτήρας
πρέπει να ταιριάζει απόλυτα μαζί μου, με ό,τι αισθάνομαι. Θεωρώ ότι μέχρι το
"Φωτεινό Παραμύθι" του Μαλ, ανέλαβα πάρα πολλούς ρόλους που με
αφορούσαν μόνο από μακριά. Ποτέ δεν είναι αργά για να γίνεις καλύτερος!
— Σκέφτεσαι, μετά τον "Κλέφτη" σου, άλλες
ταινίες ως σκηνοθέτης;
— Φυσικά! Αυτός είναι ένας στόχος που χαϊδεύω και ελπίζω
να τον φτάσω μια μέρα. Χρειάζεται επίμονη προσπάθεια – και εγώ την έχω!
— Οι καλύτερες ταινίες, κατά τη γνώμη σου, της όμορφης
καριέρας σου;
— Δεν διστάζω: συνεχίζω να αγαπώ το "Πλήρης
Ήλιος", το ψυχολογικό σασπένς του Κλεμάν, αξεπέραστο κατά τη γνώμη μου, το
"Φωτεινό Παραμύθι", τη "Θαυμάσια Ζωή", το
"Σκάνδαλο" του Σαμπρόλ.
Ο Ρονέ πιστεύει μόνο
στο προσωπικό κριτήριο: σπάνια ακούει τους συμβούλους. Αυτό του επέτρεψε
να επιβληθεί ως το πρόσωπο-πρότυπο πολλών εσωτερικά παθιασμένων
δημιουργιών – είναι μια από τις βαθύτερες και εξυπνότερες
"φύσεις" της σημερινής έβδομης τέχνης. Ποτέ δεν αρνείται να δώσει "τη
λίβρα της σάρκας", για να αποδώσει τη σωστή διάσταση του ήρωα
που υποδύεται.
Ενώ ο Ρονέ και η
Αμπάρο Σολέρ Λεάλ (έχει ήδη συνεργαστεί μαζί του στο "Αμαδόρ")
ετοιμάζονται για ένα μπάνιο με τον Φερτζέτι, εγώ βρίσκομαι πρόσωπο με
πρόσωπο με την Ingrid Thulin, την οποία ρωτάω:
«Γιατί υποδύεσαι τόσες ταινίες με σκάνδαλα, όπως – μια από
τις τελευταίες – το "Νυχτερινά Παιχνίδια" της Μάι Ζετέρλινγκ;»
Mου απαντά, χαμογελαστή, παίζοντας με
τις ξανθές της τούφες:
«Ίσως απλώς επειδή αποδίδω καλά τις
"τολμηρές" ηρωίδες – και έτσι μου δίνεται η ευκαιρία να αναλύω τα κυριότερα
σεξουαλικά προβλήματα της εποχής μας.»
— Τι γυναίκα είσαι στην προσωπική σου ζωή;
— Κανονική, εντελώς! Ο σύζυγός μου κι εγώ είμαστε πολύ
πολιτισμένοι άνθρωποι. Ο καθένας σέβεται την ελευθερία του άλλου. Καταλαβαινόμαστε – και αγαπιόμαστε πραγματικά. Η αγάπη είναι
ο καλύτερος τρόπος γνώσης, κατά τη γνώμη μου. Γι' αυτό, ο γάμος μας θα
διαρκέσει! Είμαι κατηγορηματική. Έχουμε μάθει να αποφεύγουμε πολλά προβλήματα.
Βλέπουμε την αλήθεια χωρίς τις παραδοσιακές προκαταλήψεις!
Μέρος 3
"Μπράβο! Η
Ίνγκριντ μιλάει πολύ καλά, εκτός από τη μητρική της γλώσσα τα Σουηδικά,
γαλλικά, ιταλικά, λίγα γερμανικά και ισπανικά. Η φωνή της είναι απαλή, γλυκιά,
και καπνίζει ασταμάτητα «ζιτάν»! Μου ομολογεί, επιπλέον, ότι λατρεύει το σπίτι
της, το νοικοκυριό της και παραμένει στην πραγματικότητα, κάτω από τον ρεαλισμό
των ταινιών της, πολύ ρομαντική."
– "Η
μεγαλύτερη μου επιθυμία; Να κάνω ένα γιο!"
Η Ίνγκριντ, προς
έκπληξή μου, είναι αρκετά μικροκαμωμένη, αλλά πολύ καλά χτισμένη. Μου διηγείται
την ιστορία της παιδικής της ηλικίας: ένα κοριτσάκι από φτωχή οικογένεια, ήταν
πολύ ευαίσθητη, πολύ αδύναμη, συχνά άρρωστη. Τα χρωστάει όλα στη θέληση, στην
εσωτερική της επιμονή. Έχει εργαστεί παντού στον κόσμο, και στο Χόλυγουντ. Δεν
είναι μία από τις κορυφαίες ηθοποιούς, σε ολόκληρο το σύμπαν;"
– "Λένε
ότι ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν είναι ο αγαπημένος σου σκηνοθέτης. Είναι αλήθεια;"
– "Φυσικά.
Υπάρχει ανάμεσά μας μια μυστηριώδης ροή. Το θαύμα είναι ότι μπορεί να δώσει
αυτή τη διαίσθηση στο κοινό. Μαζί του, δεν «γυρίζουμε»: ζούμε μια μυστική ζωή,
αυτή που βρίσκεται πέρα από τις απατηλές εμφανίσεις που επιβάλλονται στα όντα,
σαν μάσκες, από μια κοινωνία με προκαταλήψεις χιλιάδων ετών. Ο Μπέργκμαν μου
εξηγεί τις σκηνές, και μετά υπάρχει αυτή η «μετάδοση». Είναι ο πιο έξυπνος
άνθρωπος που έχω γνωρίσει ποτέ."
– "Αφήνει
σε σένα μια επιρροή;"
– "Το
αντίθετο θα ήταν αδύνατο! Τώρα, είμαι η «Ίνγκριντ Θούλιν» για εκείνον. Αυτός διαμόρφωσε
την «Ingrid Thulin». Μου επέτρεψε να δώσω όλο το συναισθηματικό μου δυναμικό,
και αυτό μέσω κατανόησης, όχι με διαταγές ή κλασικές οδηγίες."
– "Γιατί
αποδέχτηκες, στο «Νυχτερινά Παιχνίδια» [:«Jeux de
Nuit»], αυτή τη φρικτή σκηνή του τοκετού μπροστά σε ένα τρομαγμένο
παιδί;"
– "Και
τώρα μου κάνετε μια ερώτηση που μου έχουν κάνει παντού, στην Ιταλία, στη
Γαλλία, εδώ… Η Μάι Ζετέρλινγκ είναι μια σκηνοθέτις που ξέρει τι θέλει. Σέβομαι
την ταινία της, και το σκάνδαλο που προκλήθηκε στη Βενετία, στα μάτια μου,
δείχνει μόνο έλλειψη κατανόησης. Δεν ήταν μια σεξουαλική υμνωδία, αλλά μια
καταγγελία του τι μπορεί να συμβεί όταν σπρώχνεις τα όρια της ανθρώπινης
ελευθερίας."
– "Έχεις, Ίνγκριντ, ένα κυρίαρχο
χαρακτηριστικό;"
Σμίγει τα μάτια της
στον ήλιο - μάτια στα οποία λάμπουν μικρές φλόγες. Είναι η ίδια μια φλόγα
σάρκας, ζωντανή και χρυσή.
– "Το νούμερο ένα χαρακτηριστικό μου: η
απλότητα, το φυσικό. Μισώ τον τεχνητό, το περίτεχνο, το κατασκευασμένο."
Να λοιπόν μια
Ίνγκριντ καλά οπλισμένη ενάντια στον Διάβολο - ακόμα κι αν αυτός ονομάζεται
Ρονέ και αν έχει τόσο γοητευτική εμφάνιση. Ίσως θα προσποιηθεί, για άλλη μια
φορά, ότι υποκύπτει στον δαίμονα, αλλά είναι σίγουρη ότι θα ξαναπέσει, άθικτη,
στα δύο της ωραία πόδια.
Javier
DURAN (Χαβιέ ΔΟΥΡΑΝ)
Ingrid Thulin Maurice Ronet
Στην Costa Brava, στην ταινία «Ο Διάβολος Κάτω από το Μαξιλάρι», ένας δαίμονας
με χαμόγελο — ο Μωρίς Ρονέ — ποθεί μια γελαστή λεία: την Ingrid Thulin.
H Ingrid Thulin, που ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν
παρουσίαζε συχνά με τραγικά χαρακτηριστικά, ενσαρκώνει τώρα έναν ευφάνταστο
χαρακτήρα στη νέα ταινία του Ισπανού σκηνοθέτη Χοσέ Μ. Φορκέ.
Η Thulin προβάλλεται ως η πρωταθλήτρια όλων των σεξουαλικών ελευθεριών στον κόσμο. Και όμως – ω, τί παράδοξο! – είναι μια σύζυγος σώφρων
και πιστή.
Οι Καυτές Ώρες του Κινηματογράφου
Το εξώφυλλο του τεύχους του περ. Cine Monde
10 Οκτωβρίου 1967
Το κείμενο σε αγγλική απόδοση:
Cinemonde magazine
1967
Scorching
Moments for Ingrid Thulin and Maurice Ronet in Spain...
Part 1
"How
could 'The Devil Under the Pillow,' which I'm filming under José M. Forqué's
direction, not contain some fiery moments?" said the
passionate (and extraordinary actor) Maurice Ronet. "'El Diablo bajo la
almohada'—these words sing in a language I adore, that of my second homeland,
and, naturally, they carry an underlying sensuality."
On the Costa
Brava, under still-summery skies, against waves of azure and gold, Forqué
brings his "Devil" to life. Though Ronet—who directed his "Thief
of Tibidabo" in Spain and considers himself Spanish at heart ("He
speaks the language like me!")—the rest of the cast is decidedly
international.
Ingrid Thulin, the
striking Nordic star of "The Silence" and "La Guerre
est Finie," Bergman’s muse, plays the heroine. Gabriele Ferzetti
brings Latin charm, while Amparo Soler
Leal adds an Iberian, voluptuous flair.
"But
don’t think this Devil is gloomy," Ronet told
me. "It has wildly amusing moments. A jealous husband (Ferzetti) wants
to prove his wife (Ingrid) can be seduced. He entrusts this role—though it may
torment him—to his playboy friend: me! In the end, the jealous man gets his
comeuppance, aided by a spirited maid (Amparo). His overconfidence, convinced
he’s untouchable, backfires. It’s pure Figaro, pure Beaumarchais!"
Ronet (who’d soon film "Birds in
Peru", Romain Gary’s debut, in Paris) had just won Best Actor
at San Sebastián. Autograph hunters stalk him on the beach—and might I
discreetly mention his lovely Parisian companion, Betty?
Part 2
"Maurice, you work incessantly! Do you
accept every role offered?"
- "No— I reject piles of scripts. A character must align with
what I feel. Before Malle’s 'The Fire Within,' I took too many roles that
didn’t resonate. It’s never too late to improve."
– "After 'Thief,' more directing?"
– "Absolutely. A goal I’ll achieve—I’m
stubborn!"
- "Your career’s highlights?"
- "Easily: Clément’s unmatched 'Purple
Noon,''The Fire Within,''La Vie Magnifique,' and Chabrol’s 'Scandal.'"
Ronet trusts only his instincts, shrugging
off advice. This makes him a compelling force in cinema—an artist who "gives
his pound of flesh" to embody each hero authentically.
As Ronet and Amparo (reunited after "Amador")
join Ferzetti for a swim, I corner Thulin:
"Why so many scandalous roles, like
Zetterling’s 'Night Games'?"
Tossing her blonde locks, she laughs: "Perhaps
because I play 'daring’ heroines well—and it lets me explore primal sexual issues
of our era."
"What’s
she like privately?"
– "Utterly
normal! My husband and I are civilized people. We respect each other’s freedom,
understand each other—and love deeply. Love is the truest form of knowledge.
Our marriage will last."
Part 3
Ingrid speaks flawless French, Italian, some
German and Spanish. Her voice is honeyed, her "Gitanes"
ever-present. She confesses: "I’m a homebody—beneath my onscreen
realism, I’m a romantic."
"My
greatest wish? A son."
Petite yet striking, she recounts her impoverished
childhood: frail, often ill, she triumphed through sheer will. "I’ve
worked globally—Hollywood too. Am I not among cinema’s leading actresses?"
"Is
Bergman your favorite director?"
"Undoubtedly. We share a mysterious current. With him, you don’t 'act’—you
live a secret life beyond society’s masks. He’s the most intelligent man I’ve
known."
"His
influence?"
"Inescapable.
He shaped 'Ingrid Thulin.’ He unlocked my emotional depths — not through
orders, but understanding."
"Why the harrowing childbirth scene in 'Night
Games’?"
"Zetterling knew her vision. The Venice
scandal? Misunderstanding. It wasn’t titillation—it exposed the cost of pushing
human freedom too far."
Squinting in the sun—eyes aflame, herself "a
living golden flame"—she declares:
"My
cardinal virtue? Simplicity. I loathe artifice."
So here’s Thulin: armed against the Devil
(even one as charming as Ronet). She may feign surrender, but she’ll land
unscathed—always.
Javier DURAN
το πρωτότυπο κείμενο (γαλλικά):
Momments brulants pour Ingrid Thulin et Maurice Ronet
en Espagne…
Part
1
COMMENT «Le
Diable sous l'Orciller»
que je tourne sous la direction José M. Forque, ne
contiendrai des moments brülants ? m'a dit le pathique (et si extraordinaire
acteur) Maur Ronet, “El Diablo bajo la almohada”, ces mots chantent
dans une langue que j'adore, celle ma seconde patrie, et, cela va de soi, ils contiennent,
sous-jacente, une grande sensualité.
C'est sur la
Costa Brava, par un temps encore estival, devant les flots d'azur et d'or, que
Forque réalise son «Diable».
Mais si
Ronet, qui mit en scène en Espagne son «Voleur de Tibidabo», peut se dire
Espagnol de cœur et d'adoption il parle la langue comme moi! — le reste de la
distribution est très international.
Ingrid
Thulin, la belle actrice nordique du «Silence» et de «La Guerre est finie»,
l'interprète favorite de Ingmar Bergman, en est l'héroïne.
Gabrielle
Ferzetti est là aussi, avec sa séduction latine, et Amparo Soler Leal donne une
note ibérique et voluptueuse à l'ensemble.
« Mais ne
croyez pas, m'a dit Ronet, que ce Diable soit triste. Il connait des moments
fort amusants.
Un mari très
jaloux (Ferzetti) veut prouver à sa femme (Ingrid) qu'elle peut être séduite.
Il confie ce
rôle de séducteur, quitte à en souffrir mille morts, à un play-boy qui est son
ami : c'est moi!
Finalement,
le jaloux sera puni, et, dans l'action à rebondissements intervient une
pétulante servante, qui n'est autre qu'Amparo.
La confiance
excessive qu'avait l'époux, persuadé qu'il ne peut être trahi, au fond, se
retourne contre lui. On songe à Figaro, à Beaumarchais !
Ronet (qui
allait immédiatement enchainer, à Paris, avec «Les oiseaux meurent au Pérou» le
premier film de Romain Gary) a remporté le prix du meilleur acteur de l'année
au Festival de San Sébastian cette année.
Il est traqué
sur la plage par les chasseurs et les chasseresses d'autographes. Vais-je faire
une indiscrétion en révélant qu'une très jolie Parisienne, nommée Betty,
l'accompagne ici ?
Part
2
— Maunice, lui dis-je, tu travailles beaucoup lu
travailles énormément ! Acceptes-tu donc tous les rôles qu'on t'offre?
Mais non, je
refuse des tas de scripts. Il faut qu'un personnage colle absolument avec moi
avec ce que je sens. Je considère que, jusqu'au Feu Follet, de Malle, j'ai
assumé beaucoup trop de rôles qui ne me concernaient que de loin. Il n'est
jamais trop tard pour mieux faire !
– Penses-tu, après ton « Voleur » d'autres
films ?
— Bien entendu, C'est là un but que caresse, ct que
j'espère bien atteindre un de ces jours. 11 faut de l'obstination, j'en ai !
— Les meilleurs films, selon toi, de ta belle carrière
?
— Je n'hésite pas : je continue d'aimer « Plein Soleil
», suspense psychologique de Clément inégalé à mon sens, « Le Feu Follet », «
La Vie St magnifique », « Le scandale » de Chabrol.
Ronet ne
croit qu'au critère personnel : il ecoute peu les conseilleurs. Cela lui permet
de s’imposer, en visage de proue de maintes créations Lans «intérieures»
passionnantes: c'est l'une des «natures» les plus profondes et intelligentes du
septième art actuel. Il ne refuse jamais de donner «la livre de chair», pour
donner la juste mesure du héros qu'il assume.
Tandis que
Ronet et Amparo Soler Leal (elle a déjà travaille avec lui dans «Amador») vont predre
un bain en compagnie de Ferzetti, me voice face a face avec Ingrid Thulin, a’qui
j’ai l’occasion de
demander pourquoi elle interprète tant de films à
scandale, comme — l'un des derniers — «Jeux de Nuit» de Mai Zetterling.
Elle me répond, amusée, en éparpillant dans se doïgts
ses mèches blondes : «Mais peut-être, tou simplement, parce que je rends bien
les héroïnes «osées», et qu'il m'est donné, ainsi, de traiter les problèmes
sexuels primordiaux À notre époque.
– Quelle femme
es-tu dans la vie privée ?
– Normale, tout
à fait! Mon mari et moi, nous sommes des personnes très très civilisées. Chacun
respecte le moi, la liberté de l'autre. Nous nous comprenons – et nous aimons.
L'amour est le meilleur moyen de connaissance, à mon
avis. Notre mariage, pour cela, doit durer toujours ! Je suis formelle. Nous
avons su écarter nombre de problèmes. Voir le vrai sans le traditionnel !
Part 3
Bravo !
Ingrid parle très bien, outre son sué doïs natal, le français, l'italien, un
peu l'allemand et l'espagnol. Sa voix est douce, suave, et elle fume force
«gitanes» ! Elle m'avoue, de plus, qu'elle adore son foyer, sa maison et reste
en réalité, sous le réalisme de ses films, très romantique.
— Mon désir le
plus grand Avoir un fils !
Ingrid, j'en
suis étonné, est assez petite, mais fort bien faite. Elle me raconte l'histoire
de son enfance : petite fille issue d'une famille pauvre elle a été très
fragile, très faible, souvent malade. Elle doit tout à la volonté, à son intime
persévérance. Elle a travaillé partout dans le monde, et à Hollywood.
N'est-elle pas l'une des premières actrices, dans l'univers entire ?
— On dit qu'Ingmar Bergman est votre meteur en scène
favori. Est-ce vrai ?
— Bien sûr. Il
existe entre nous un courant mystérieux. Le miracle, c'est qu'il puisse donner l'intuition
de cela aux spectateurs. Avec lui, or ne «tourne» pas : on vit d'une vie
secrète, celle qui est au-delà des apparences trompeuses infligécs aux êtres,
comme des masques, par une société qui a des préjugés vieux de millénaires.
Bergman m'explique les séquences, puis il y a cetle «transmission». Il est
l'homme le plus intelligent que j'aie jamais connu.
— Laisse-t-il
en vous une influence ?
— Le contraire serait impossible ! Maintenant, je suis
«Ingrid Thulin» pour lui. Il a façonné l'actrice. Il m'a permis de donner tout
mon potentiel émotif, et cela par compréhension, non par des ordres, des
indications classiques.
— Pourquoi avez-vous accepté, dans «Jeux de Nuit»,
cette scène terrible de l'accouchement devant un gosse effrayé ?
— Voilà que vous me posez une question que l'on m'a
faite partout, en Italie, en France, ici… Mai Zetterling est un metteur en
scène femme qui sait ce qu'il veut. Je respecte son film, et le scandale qui en
a découlé, à Venise, ne signifie que de l'incompréhension à mes yeux. Il ne
s'agissait pas là d'une apologie sexuelle, mais d'une dénonciation de ce qui
peut se passer lorsque l'on recule les limites de la liberté humaine.
— Avez-vous, Ingrid, une qualité dominante ?
Elle plisse ses yeux dans le soleil — des yeux où
brillent de petites flammes. Elle est, ellemême, une flamme de chair, vivante
et dorée.
— Ma qualité numéro un : la simplicité, le naturel. Je
hais l'artifice, le sophistiqué, le fabriqué.
Voilà donc
une Ingrid-bien armé contre le Diable — même s'il s'appelle Ronet et a son
physique si séduisant. Peut-être feindra-t-elle, une fois encore, de céder au
démon, mais elle est sûre de retomber, indemne, sur ses deux jolis pieds.
Javier DURAN
Ingrid Thulin
( φωτο 1 – από
το δημοσίευμα )
(φωτο 2 – από το δημοσίευμα )
λεζάντα της φωτο 2:
Sur la Costa
Brava, dans «Le Diable sous l'Oreiller», un démon souriant — Maurice Ronet —
convoite une proie rieuse : Ingrid Thulin.
Ingrid
Thulin
(φωτο 3 – από το
δημοσίευμα )
λεζάντα της φωτο:
Ingrid Thulin, qu'ingmor Bergmon vit souvent sous des traits tragiques, incarne un personnage plein de fantaisie dans le nouveou film du réalisateur espagnol José M. Forque.
Ingrid se
pose comme la championne de toutes les libertés sexuelles dans le monde. Et
c'est, ο!
contradiction, une sage femme mariée.
Cine Monde, 10 October 1967
/ - το
εξώφυλλο του τεύχους
[το πρωτότυπο άρθρο
είναι στα γαλλικά.
Εδώ επιχειρήθηκε
επεξεργασία απόδοσης πρώτα στα ελληνικά και μετά στα αγγλικά με καθοριστική συμβολή
από τον Θ.Π. ]
ΕΛΕΥΘΕΡΟΓΡΑΦΟΣ
[ ανάρτηση 28 Μαρτίου 2025 :
Ingrid
Thulin
Cinemonde magazine 1967
Συνέντευξη
γυρίσματα από την ταινία
“A Devil Under the Pillow”
( Un Diablo bajo la almohada )
Gallery of Stars
Καλλονές
Κινηματογραφικά ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου