Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

Μιχ. Γ. Πετρίδης (Μιχαήλ Πετρίδης) "Λάγνα Πεντάμορφη" ποίημα 1927 (ωδή στη femme fatale) ΠΟΙΗΣΗ

 




Μιχ. Γ. Πετρίδης ( Μιχαήλ Πετρίδης )

« Λάγνα Πεντάμορφη »

ποίημα

δημοσίευση 1927 

περ. « Νεοελληνικά Γράμματα »

ΠΟΙΗΣΗ

 

 

 

 

 

         « ΛΑΓΝΑ ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ »

 

 

Της λαστιχένιας σάρκας μου το δόλωμα

όποιος σιμώσει στη στιγμή αγκιστρώνεται

κι’ όποιος ριχτεί στου κόρφου μου τη θάλασσα

σα ναυαγός ανήμπορος δέ σώνεται.

 

Έτσι ως διαβαίνω ορθόκορμη κι’ αγέρωχη

με πλούσια στήθη, που σκιρτούν σαν κύματα,

και με βερύκοκκου καμπύλες πίσω μου,

που παίζουν με προκλητικά κουνήματα,

 

Πόσες μαζεύω σα φωτιά πυρές ματιές

και πόσα δέχομαι κρυφόσταλτα φιλιά

απ’ τον καθένα που κοιτώντας με διψά

να δροσισθή μές στην κρινένια μου αγκαλιά !

 

Της ομορφιάς μου  ασύγκριτο επιστέγασμα

τα εφαρμοστά μου ωριόπλουμα φορέματα,

που ως κρύβουν μισοδείχνοντας γλυκούς καρπούς

σκορπούν του Πόθου ονειρευτά γητέματα.

 

Του καθενός που σέρνεται από πίσω μου

με απόλαψης καημό γραφτό στο βλέμμα του,

της Ηδονής ως είμαι αχόρταγη, αξεδίψαστη

βυζαίνω με τα χείλη μου το γαϊμά του.

 

Πόσες φουρτούνες οργασμού σηκώνουνται

απ’ το ερεθιστικό της σάρκας μου άρωμα !

Κ’ ύστερα τί μουντή γαλήνη γύρω μου

γεμάτη νύστα, χαύνωση, αποκάρωμα !

 

Απ’ της ματιάς μου την επιταγή πολλοί

γονιούς αλησμονούν, αφίνουν ταίρια τους

και σκλάβοι σα μπροστά σε εικόνα σώτειρα

υψώνουν προς εμένα δεητικά τα χέρια τους.

 

Κορμιά σφιχτοδεμένα, νιάτα ολόδροσα

που νύχτες μές στα μπράτσα μου σπαράζουνε

από τ’ ολέθριο λάγγεμα της σάρκας μου

την κάθε ακμή τους στάλα-στάλα αδιάζουνε.

 

Αχόρταγη του Πόθου κι’ αξεδίψαστη

με αφάνταστα όργια σ’ αξημέρωτες νυχτιές

πασκίζω – ώ μοίρας κακομοίρας σαρκασμέ ! –

να σβύσω τη φωτιά μου ανάβοντας φωτιές…

 

 

 

                                                 ΜΙΧ. Γ. ΠΕΤΡΙΔΗΣ

                                                             

   

 

 

 

 

 

 

[ το ποίημα του Μιχ. Γ. Πετρίδη (Μιχαήλ Πετρίδη) «Λάγνα Πεντάμορφη» δημοσιεύθηκε στο περ. «Νεοελληνικά Γράμματα», Ηράκλειο Κρήτης, δντής: Γιάννης Μουρέλλος, [τεύχος 8ο], Βιβλίο Όγδοο, Μάϊος 1927, σ. 351-352. ]

 

( το πρωτότυπο σε πολυτονικό )

 

 

 

 

 

 

poeta greco Ignoto

ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ

poetagreco.blogspot.com

[ ανάρτηση 18 Μαρτίου 2023 :

Μιχ. Γ. Πετρίδης (Μιχαήλ Πετρίδης)

«Λάγνα Πεντάμορφη»

ποίημα

δημοσίευση 1927 

περ. "Νεοελληνικά Γράμματα" (Ηράκλειο) 

ΠΟΙΗΣΗ ]

 

 

                                                   

 

 

   

 

αναπαραγωγή ανάρτησης

 

 

 

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΓΡΑΦΟΣ

eleftherografos.blogspot.com

[ ανάρτηση 18 Μαρτίου 2023 :

Μιχ. Γ. Πετρίδης (Μιχαήλ Πετρίδης)

« Λάγνα Πεντάμορφη »

ποίημα 1927 

ΠΟΙΗΣΗ ]

 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Demis Roussos Συνέντευξη στο Record Mirror Φεβρουάριος 1977 Θεάματα ΜΟΥΣΙΚΗ

  Demis Roussos Συνέντευξη στο Record Mirror Φεβρουάριος 1977 Θεάματα ΜΟΥΣΙΚΗ           Demis Roussos ( φωτο από το ...