Elizabeth Taylor
Filmography
Premiere magazine March 1992
Gallery of Stars
Καλλονές
Κινηματογραφικά
Time Stands Still
Liz Taylor, meet Liz Taylor, 27 years later
PHOTOGRAPHED BY
Roddy McDowall
“THERE'S HARDLY A MAN, WOMΑΝ, or child who could suffer the exercise she has and still come out ahead,” says Roddy McDowall about Elizabeth Taylor, 60, his close friend for more than 50 years. The fact that Taylor, who recently married Larry Fortensky (number eight), is way ahead is evidenced in the two photographs above, both taken by McDowall.
In 1964, McDowall, who had been snapping stars for years (and who has compiled his photos in the books Double Exposure and Double Exposure, Take Two), was with Taylor during the filming of The Sandpiper. “She was washing her hair,” he says, “and I was sitting on her bed, and we were talking through the wall. Suddenly she came out, and I said, ‘Just stop right there!’ It took two shots.”
Nearly 30 years later, it was Taylor who suggested restaging the same pose on the porch of her Bel Air home. Unlike the first time, however, it was a ''very long'' session, and McDowall and Taylor chose one of the last pictures taken. (The photographer points out that his subject, the daughter of an art dealer, possesses a “shrewd eye for pictures of herself.”)
“Can you imagine?" asks McDowall, marveling at Taylor’s willingness to be scrutinized next to her breathtaking younger self. “She has enormous chutzpa.”
BRUCE BIBBY
(απόδοση στα Ελληνικά):
«Δύσκολα υπάρχει άνδρας, γυναίκα ή παιδί που να έχει υποστεί την ταλαιπωρία που πέρασε εκείνη και να βγει νικήτρια», λέει ο Ρόντι ΜακΝτάουαλ για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, 60 ετών, την στενή του φίλη για πάνω από 50 χρόνια.
Το γεγονός ότι η Τέιλορ, η οποία πρόσφατα παντρεύτηκε τον Λάρι Φόρτενσκι (τον όγδοο), είναι πολύ μπροστά, φαίνεται στις δύο φωτογραφίες παραπάνω, που τραβήχτηκαν από τον ΜακΝτάουαλ.
Το 1964, ο ΜακΝτάουαλ, ο οποίος είχε φωτογραφίσει αστέρες για χρόνια (και είχε συγκεντρώσει τις φωτογραφίες του στα βιβλία Double Exposure και Double Exposure, Take Two), ήταν μαζί με την Τέιλορ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας The Sandpiper. «Λουζόταν», λέει, «και εγώ καθόμουν στο κρεβάτι της, και μιλούσαμε μέσα από τον τοίχο. Ξαφνικά βγήκε έξω και της είπα, ‘Μείνε εκεί!’ Πήρα δύο λήψεις/φωτο».
Περίπου 30 χρόνια αργότερα, ήταν η Τέιλορ που πρότεινε να αναπαράγουν την ίδια πόζα στην βεράντα του σπιτιού της στο Μπελ Έιρ. Αυτή τη φορά, όμως, ήταν μια «πολύ μεγάλη» συνεδρία, και ο ΜακΝτάουαλ και η Τέιλορ επέλεξαν μία από τις τελευταίες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν. (Ο φωτογράφος σημειώνει ότι το θέμα του, η κόρη ενός έμπορου τέχνης, διαθέτει «οξυδερκές μάτι για τις φωτογραφίες της».)
«Μπορείς να το φανταστείς;» ρωτά ο ΜακΝτάουαλ, θαυμάζοντας τη διάθεση της Τέιλορ (Taylor) να υποβληθεί σε κριτική δίπλα στη μαγευτική, νεότερη εκδοχή της. «Έχει τεράστια αυτοπεποίθηση.»
PREMIERE magazine, MARCH 1992, p. 68.
Μέρος Β΄
Elizabeth Taylor owes much of her present eminence to the fact that she has survived—marriages, divorces, a remarriage, dicts, addictions, ulcers, back problems, dysentery, bursitis, bronchitis, chicken bones, pneumonia, stardom.
Her ailments and relationships and the movies that exploited and even anticipated them (Butterfield 8, Cleopatra, Who's Afraid of Virginia Woolf?) made her a legend the likes of which we'll never sec again.
Taylor was born on February 27, 1932, in London to two transplanted Kansans: Francis, an art dealer, and Sara, a former actress. They moved to Los Angeles just before the outbreak of World War II, and Elizabeth soon caught the eye of film executives.
(απόδοση στα Ελληνικά):
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ οφείλει μεγάλο μέρος της τρέχουσας καταξίωσής της (εξέχουσας θέσης της) στο γεγονός ότι έχει επιβιώσει — γάμους, διαζύγια, έναν δεύτερο γάμο, διαιτησίες, εξαρτήσεις, έλκη, προβλήματα στην πλάτη, δυσεντερία, βουρσιτίδα (φλεγμονές γύρω από τις αρθρώσεις), βρογχίτιδα, κόκκαλα κοτόπουλου, πνευμονία, stardom (δόξα, μεγάλη επιτυχία).
Οι ασθένειες και οι σχέσεις της και οι ταινίες που τις εκμεταλλεύτηκαν και μάλιστα τις προανήγγειλαν (Butterfield 8, Cleopatra, Who's Afraid of Virginia Woolf?) την έκαναν έναν θρύλο του οποίου το είδος δεν θα ξαναδούμε ποτέ.
Η Τέιλορ γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1932, στο Λονδίνο, από δύο μετανάστες από το Kansas: τον Φράνσις, έμπορο τέχνης, και τη Σάρα, πρώην ηθοποιό. Μετακόμισαν στο Λος Άντζελες λίγο πριν από την έκρηξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, και η Ελίζαμπεθ σύντομα τράβηξε την προσοχή των στελεχών του κινηματογράφου.
After a number of relatively unimportant parts, she slayed audiences and critics in National Velvet (at the age of twelve), although she feels that her first "acting" role was in А Place in the Sun.
According to some accounts, this precocity meant that Taylor spent her adolescence on the soundstage and the lot, with little exposure to what most people consider "real" life. Consequently, she was not prepared for her first marriage, to hotel heir and purported lout Nicky Hilton, setting the stage for a rebound effect in which each subsequent marriage—to Michael Wilding, Mike Todd, Eddie Fisher, Richard Burton, John Warner, and Larry Fortensky—seemed to be a response to the last, showboats alternating with passive types.
The public, of course, ate up this serial monogamy, though not uncritically (Taylor was vilified for “breaking up” Fisher’s marriage to Debbie Reynolds and for carrying on scandalously with Burton on and off the set of Cleopatra).
(απόδοση στα Ελληνικά):
Μετά από αρκετούς σχετικά ασήμαντους ρόλους, εντυπωσίασε το κοινό και τους κριτικούς με την ερμηνεία της στο National Velvet (στην ηλικία των δώδεκα), αν και η ίδια θεωρεί ότι ο πρώτος της «πραγματικός» ρόλος ήταν στο A Place in the Sun.
Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, αυτή η πρόωρη ωριμότητα σήμαινε ότι η Τέιλορ (Taylor) πέρασε την εφηβεία της στο στούντιο και στο χώρο του κινηματογραφικού πλατό, με λίγη επαφή με αυτό που οι περισσότεροι θεωρούν «πραγματική» ζωή. Ως αποτέλεσμα, δεν ήταν προετοιμασμένη για τον πρώτο της γάμο, με τον κληρονόμο ξενοδοχείων και υποτιθέμενο κακό Νίκυ Χίλτον (Nicky Hilton), προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα φαινόμενο αντίδρασης, στο οποίο κάθε επόμενος γάμος —με τον Μάικλ Γουάιλντινγκ (Michael Wilding), τον Μάικ Τοντ (Mike Todd), τον Έντι Φίσερ (Eddie Fisher), τον Ρίτσαρντ Μπάρτον (Richard Burton), τον Τζον Γουόρνερ (John Warner) και τον Λάρι Φόρτενσκι (Larry Fortensky) — φαινόταν να είναι απάντηση στον προηγούμενο, με τις μεγάλες προσωπικότητες να εναλλάσσονται με πιο παθητικούς τύπους.
Το κοινό, φυσικά, απολάμβανε αυτή τη σειριακή μονογαμία, αν και όχι χωρίς κριτική (η Τέιλορ (Taylor) κατηγορήθηκε για τη «διάλυση» του γάμου του Φίσερ (Eddie Fisher) με τη Ντέμπι Ρέινολντς (Debbie Reynolds) και για τη σκηνική και εξωσκηνική σχέση της με τον Μπάρτον (Richard Burton) κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Cleopatra).
Her movies of this period earned her two Best Actress Oscars (for Butterfield 8 and Virginia Woolf) and, almost as important, the money to maintain herself and Burton in the style to which they were accustomed.
Taylor eventually beat a retreat from the industry, donating her time to various causes and her perfume business. She has four children and lives in Los Angeles.
(απόδοση στα Ελληνικά):
Οι ταινίες της από αυτή την περίοδο της έφεραν δύο Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού [Α΄ Γυναικείου ρόλου] (για το Butterfield 8 και το Who's Afraid of Virginia Woolf?) και, σχεδόν εξίσου σημαντικό, τα χρήματα για να συντηρεί τον εαυτό της και τον Μπάρτον (Burton) με τον τρόπο ζωής στον οποίο είχαν συνηθίσει.
Η Τέιλορ (Taylor) τελικά αποσύρθηκε από τη βιομηχανία, αφιερώνοντας τον χρόνο της σε διάφορους σκοπούς και στην επιχείρηση αρωμάτων της. Έχει τέσσερα παιδιά και ζει στο Λος Άντζελες.
Filmography:
1942 There's One Born Every Minute
1943 Lassie Come Home
1944 Jane Eyre
1944 The White Cliffs of Dover
1944 National Velvet
1946 Courage of Lassie
1947 Cynthia
1947 Life With Father
1948 A Date With Judy
1948 Julia Misbehaves
1949 Little Women
1950 Conspirator
1950 The Big Hangover
1950 Father of the Bride
1951 Father's Little Dividend
1951 A Place in the Sun
1952 Love Is Better Than Ever
1952 Ivanhoe
1953 The Girl Who Had Everything
1954 Rhapsody
1954 Elephant Walk
1954 Beau Brummel
1954 The Last Time I Saw Paris
1956 Giant
1957 Raintree County
1958 Саt on a Hot Tin Roof
1959 Suddenly Last Summer
1960 Butterfield 8
1963 Cleopatra
1963 The V.I.P.s
1965 The Sandpiper
1966 Who's Afraid of Virginia Woolf?
1967 The Taming of the Shrew (also coprod.)
1967 Doctor Faustus
1967 Reflections in a Golden Eye
1967 The Comedians
1968 Boom!
1968 Secret Ceremony
1970 The Only Game in Town
1971 Under Milk Wood
1972 XY & Zee
1972 Hammersmith Is Out
1974 Night Watch
1974 Ash Wednesday
1974 That's Entertainment!
1974 The Driver's Seat
1976 The Blue Bird
1977 A Little Night Music
1979 Winter Kills
1980 The Mirror Crack'd
1988 Young Toscanini
Premiere magazine, March 1992, column: Filmographies, p. 104.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΓΡΑΦΟΣ
[ ανάρτηση 2 Οκτωβρίου 2025 :
Elizabeth Taylor
Filmography
Premiere magazine March 1992
Gallery of Stars
Καλλονές
Κινηματογραφικά ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου