Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

Elizabeth Taylor Filmography Premiere magazine March 1992 Gallery of Stars Καλλονές Κινηματογραφικά

 

 

 

 

Elizabeth Taylor

Filmography

Premiere magazine March 1992

Gallery of Stars

Καλλονές    

Κινηματογραφικά

 

 

 

 

Time Stands Still

Liz Taylor, meet Liz Taylor, 27 years later

PHOTOGRAPHED BY

Roddy McDowall

 

 

   “THERE'S HARDLY A MAN, WOMΑΝ, or child who could suffer the exercise she has and still come out ahead,” says Roddy McDowall about Elizabeth Taylor, 60, his close friend for more than 50 years. The fact that Taylor, who recently married Larry Fortensky (number eight), is way ahead is evidenced in the two photographs above, both taken by McDowall.

   In 1964, McDowall, who had been snapping stars for years (and who has compiled his photos in the books Double Exposure and Double Exposure, Take Two), was with Taylor during the filming of The Sandpiper. “She was washing her hair,” he says, “and I was sitting on her bed, and we were talking through the wall. Suddenly she came out, and I said, ‘Just stop right there!’ It took two shots.”

    Nearly 30 years later, it was Taylor who suggested restaging the same pose on the porch of her Bel Air home. Unlike the first time, however, it was a ''very long'' session, and McDowall and Taylor chose one of the last pictures taken. (The photographer points out that his subject, the daughter of an art dealer, possesses a “shrewd eye for pictures of herself.”)

    “Can you imagine?" asks McDowall, marveling at Taylor’s willingness to be scrutinized next to her breathtaking younger self. “She has enormous chutzpa.”

 

                            BRUCE BIBBY

 

 

(απόδοση στα Ελληνικά):

 

    «Δύσκολα υπάρχει άνδρας, γυναίκα ή παιδί που να έχει υποστεί την ταλαιπωρία που πέρασε εκείνη και να βγει νικήτρια», λέει ο Ρόντι ΜακΝτάουαλ για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, 60 ετών, την στενή του φίλη για πάνω από 50 χρόνια.

   Το γεγονός ότι η Τέιλορ, η οποία πρόσφατα παντρεύτηκε τον Λάρι Φόρτενσκι (τον όγδοο), είναι πολύ μπροστά, φαίνεται στις δύο φωτογραφίες παραπάνω, που τραβήχτηκαν από τον ΜακΝτάουαλ.

    Το 1964, ο ΜακΝτάουαλ, ο οποίος είχε φωτογραφίσει αστέρες για χρόνια (και είχε συγκεντρώσει τις φωτογραφίες του στα βιβλία Double Exposure και Double Exposure, Take Two), ήταν μαζί με την Τέιλορ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας The Sandpiper. «Λουζόταν», λέει, «και εγώ καθόμουν στο κρεβάτι της, και μιλούσαμε μέσα από τον τοίχο. Ξαφνικά βγήκε έξω και της είπα, ‘Μείνε εκεί!’ Πήρα δύο λήψεις/φωτο».

   Περίπου 30 χρόνια αργότερα, ήταν η Τέιλορ που πρότεινε να αναπαράγουν την ίδια πόζα στην βεράντα του σπιτιού της στο Μπελ Έιρ. Αυτή τη φορά, όμως, ήταν μια «πολύ μεγάλη» συνεδρία, και ο ΜακΝτάουαλ και η Τέιλορ επέλεξαν μία από τις τελευταίες φωτογραφίες που τραβήχτηκαν. (Ο φωτογράφος σημειώνει ότι το θέμα του, η κόρη ενός έμπορου τέχνης, διαθέτει «οξυδερκές μάτι για τις φωτογραφίες της».)

   «Μπορείς να το φανταστείς;» ρωτά ο ΜακΝτάουαλ, θαυμάζοντας τη διάθεση της Τέιλορ (Taylor) να υποβληθεί σε κριτική δίπλα στη μαγευτική, νεότερη εκδοχή της. «Έχει τεράστια αυτοπεποίθηση.»

 

 

PREMIERE magazine, MARCH 1992, p. 68.

 

 

 

 

 

 

Μέρος Β΄

 

    Elizabeth Taylor owes much of her present eminence to the fact that she has survived—marriages, divorces, a remarriage, dicts, addictions, ulcers, back problems, dysentery, bursitis, bronchitis, chicken bones, pneumonia, stardom.

    Her ailments and relationships and the movies that exploited and even anticipated them (Butterfield 8, Cleopatra, Who's Afraid of Virginia Woolf?) made her a legend the likes of which we'll never sec again.

    Taylor was born on February 27, 1932, in London to two transplanted Kansans: Francis, an art dealer, and Sara, a former actress. They moved to Los Angeles just before the outbreak of World War II, and Elizabeth soon caught the eye of film executives.

 

(απόδοση στα Ελληνικά):

    Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ οφείλει μεγάλο μέρος της τρέχουσας καταξίωσής της (εξέχουσας θέσης της) στο γεγονός ότι έχει επιβιώσει — γάμους, διαζύγια, έναν δεύτερο γάμο, διαιτησίες, εξαρτήσεις, έλκη, προβλήματα στην πλάτη, δυσεντερία, βουρσιτίδα (φλεγμονές γύρω από τις αρθρώσεις), βρογχίτιδα, κόκκαλα κοτόπουλου, πνευμονία, stardom (δόξα, μεγάλη επιτυχία).

     Οι ασθένειες και οι σχέσεις της και οι ταινίες που τις εκμεταλλεύτηκαν και μάλιστα τις προανήγγειλαν (Butterfield 8, Cleopatra, Who's Afraid of Virginia Woolf?) την έκαναν έναν θρύλο του οποίου το είδος δεν θα ξαναδούμε ποτέ.

    Η Τέιλορ γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 1932, στο Λονδίνο, από δύο μετανάστες από το Kansas: τον Φράνσις, έμπορο τέχνης, και τη Σάρα, πρώην ηθοποιό. Μετακόμισαν στο Λος Άντζελες λίγο πριν από την έκρηξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, και η Ελίζαμπεθ σύντομα τράβηξε την προσοχή των στελεχών του κινηματογράφου.

 

 

   After a number of relatively unimportant parts, she slayed audiences and critics in National Velvet (at the age of twelve), although she feels that her first "acting" role was in А Place in the Sun.

   According to some accounts, this precocity meant that Taylor spent her adolescence on the soundstage and the lot, with little exposure to what most people consider "real" life. Consequently, she was not prepared for her first marriage, to hotel heir and purported lout Nicky Hilton, setting the stage for a rebound effect in which each subsequent marriage—to Michael Wilding, Mike Todd, Eddie Fisher, Richard Burton, John Warner, and Larry Fortensky—seemed to be a response to the last, showboats alternating with passive types.

    The public, of course, ate up this serial monogamy, though not uncritically (Taylor was vilified for “breaking up” Fisher’s marriage to Debbie Reynolds and for carrying on scandalously with Burton on and off the set of Cleopatra).

 

(απόδοση στα Ελληνικά):

 

   Μετά από αρκετούς σχετικά ασήμαντους ρόλους, εντυπωσίασε το κοινό και τους κριτικούς με την ερμηνεία της στο National Velvet (στην ηλικία των δώδεκα), αν και η ίδια θεωρεί ότι ο πρώτος της «πραγματικός» ρόλος ήταν στο A Place in the Sun.

    Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, αυτή η πρόωρη ωριμότητα σήμαινε ότι η Τέιλορ (Taylor) πέρασε την εφηβεία της στο στούντιο και στο χώρο του κινηματογραφικού πλατό, με λίγη επαφή με αυτό που οι περισσότεροι θεωρούν «πραγματική» ζωή. Ως αποτέλεσμα, δεν ήταν προετοιμασμένη για τον πρώτο της γάμο, με τον κληρονόμο ξενοδοχείων και υποτιθέμενο κακό Νίκυ Χίλτον (Nicky Hilton), προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα φαινόμενο αντίδρασης, στο οποίο κάθε επόμενος γάμος —με τον Μάικλ Γουάιλντινγκ (Michael Wilding),  τον Μάικ Τοντ (Mike Todd), τον Έντι Φίσερ (Eddie Fisher), τον Ρίτσαρντ Μπάρτον (Richard Burton), τον Τζον Γουόρνερ (John Warner) και τον Λάρι Φόρτενσκι (Larry Fortensky) — φαινόταν να είναι απάντηση στον προηγούμενο, με τις μεγάλες προσωπικότητες να εναλλάσσονται με πιο παθητικούς τύπους.

   Το κοινό, φυσικά, απολάμβανε αυτή τη σειριακή μονογαμία, αν και όχι χωρίς κριτική (η Τέιλορ (Taylor) κατηγορήθηκε για τη «διάλυση» του γάμου του Φίσερ (Eddie  Fisher)  με τη Ντέμπι Ρέινολντς (Debbie Reynolds) και για τη σκηνική και εξωσκηνική σχέση της με τον Μπάρτον (Richard Burton) κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας  Cleopatra).

 

 

    Her movies of this period earned her two Best Actress Oscars (for Butterfield 8 and Virginia Woolf) and, almost as important, the money to maintain herself and Burton in the style to which they were accustomed.

   Taylor eventually beat a retreat from the industry, donating her time to various causes and her perfume business. She has four children and lives in Los Angeles.

 

(απόδοση στα Ελληνικά):

 

   Οι ταινίες της από αυτή την περίοδο της έφεραν δύο Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού [Α΄ Γυναικείου ρόλου] (για το Butterfield 8 και το Who's Afraid of Virginia Woolf?) και, σχεδόν εξίσου σημαντικό, τα χρήματα για να συντηρεί τον εαυτό της και τον Μπάρτον (Burton) με τον τρόπο ζωής στον οποίο είχαν συνηθίσει.

   Η Τέιλορ (Taylor) τελικά αποσύρθηκε από τη βιομηχανία, αφιερώνοντας τον χρόνο της σε διάφορους σκοπούς και στην επιχείρηση αρωμάτων της. Έχει τέσσερα παιδιά και ζει στο Λος Άντζελες.

 

 

 

Filmography:

 

1942 There's One Born Every Minute

 

1943 Lassie Come Home

 

1944 Jane Eyre

 

1944 The White Cliffs of Dover

 

1944 National Velvet

 

1946 Courage of Lassie

 

1947 Cynthia

 

1947 Life With Father

 

1948 A Date With Judy

 

1948 Julia Misbehaves

 

1949 Little Women

 

1950 Conspirator

 

1950 The Big Hangover

 

1950 Father of the Bride

 

1951 Father's Little Dividend

 

1951 A Place in the Sun

 

1952 Love Is Better Than Ever

 

1952 Ivanhoe

 

1953 The Girl Who Had Everything

 

1954 Rhapsody

 

1954 Elephant Walk

 

1954 Beau Brummel

 

1954 The Last Time I Saw Paris

 

1956 Giant

 

1957 Raintree County

 

1958 Саt on a Hot Tin Roof

 

1959 Suddenly Last Summer

 

1960 Butterfield 8

 

1963 Cleopatra

 

1963 The V.I.P.s

 

1965 The Sandpiper

 

1966 Who's Afraid of Virginia Woolf?

 

1967 The Taming of the Shrew (also coprod.)

 

1967 Doctor Faustus

 

1967 Reflections in a Golden Eye

 

1967 The Comedians

 

1968 Boom!

 

1968 Secret Ceremony

 

1970 The Only Game in Town

 

1971 Under Milk Wood

 

1972 XY & Zee

 

1972 Hammersmith Is Out

 

1974 Night Watch

 

1974 Ash Wednesday

 

1974 That's Entertainment!

 

1974 The Driver's Seat

 

1976 The Blue Bird

 

1977 A Little Night Music

 

1979 Winter Kills

 

1980 The Mirror Crack'd

 

1988 Young Toscanini

 

 

 

 

 

Premiere magazine, March 1992,  column: Filmographies, p. 104.

 

 

 

 

 

 

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΓΡΑΦΟΣ

eleftherografos.blogspot.com

[ ανάρτηση 2 Οκτωβρίου 2025 :

Elizabeth Taylor

Filmography

Premiere magazine March 1992

Gallery of Stars

Καλλονές

Κινηματογραφικά ]

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Λήδα (Λήδα Χαλκιαδάκη) "Πιο ψηλά" album 1967 εποχές βινυλίου ΜΟΥΣΙΚΗ

  Λήδα (Λήδα Χαλκιαδάκη) « Πιο ψηλά » album 1967 εποχές βινυλίου ΜΟΥΣΙΚΗ           / - το εξώφυλλο         / -...